Rehvide kvaliteedinäitajad

Rehvide valik on nii suuruse, tüübi kui ka kaubamärgite poolest väga lai ning õige valiku tegemine võib osutuda keeruliseks. Kui otsite hooajaks uusi rehve, tasub endale selgeks teha lisaks sobivate rehvide mõõtmetele ka peamised märgistused, mis selgitavad rehvide kvaliteeti.

Rehvi valik tuleb teha vastavalt sõiduki tootjatehase ettekirjutusele. Igal autol on tehnoandmetes märgitud tootjatehase poolt üks või enam heakskiidetud rehvi mõõtu. Samuti on tootjatehas valinud ettenähtud rehvimõõtudele ka vastavad koormus- ja kiirusindeksid. Vastavate andmetega kleeps on igal autol kleebitud juhiuksele, juhiukse postile või kütusepaagi luugi siseküljele. Kleepsul on lisaks ettenähtud rehvide andmetele ka soovitatavad rõhud vastavalt rehvidele ja auto koormatusele. Kasutada tuleb alati tootjatehase poolt ettenähtud mõõtude, koormus- ja kiirusindeksiga rehve. Lisaks eelnevale tuleb autol kasutada ühel teljel alati samasuguste mõõtudega ja mustriga rehve.

KOORMUSINDEKS

Koormusindeks ehk kandevõime vastab maksimaalsele koormusele, mida rehv suudab kanda.

KIIRUSINDEKS

Kiirusindeksit tähistatakse tähega ning see asub teie rehvi küljel. Indeks vastab maksimaalsele kiirusele, millega rehv võib sõita.
 

NB! Sõidukile ei tohi kunagi paigaldada rehve, mille koormus- või kiirusindeks on väiksem originaalindeksist!

EUROOPA REHVIMÄRGISTUS

Euroopa Komisjoni määrus 1222/2009 nõuab, et kõikidel rehvidel*, mis on toodetud pärast juunit 2012 ja mida müüakse EL-is alates novembrist 2012, oleks spetsiaalse märgisega kleebis või seda märgist näidatakse ostjale rehvide müümisel.

EL-i rehvide uut märgistust võite näha paremal. See sarnaneb laialt kasutatud märgistustele, mida kasutatakse majapidamisseadmete, nt pesumasinate ja nõudepesumasinate, märgistamisel.

Täpsem info EL-i rehvide uue märgistuse tingimuste kohta ja korduma kippuvad küsimused on saadaval Euroopa Rehvi- ja Kummitootjate Liidu (ETRMA) kodulehel.

Euroopa rehvimärgistus kujutab endast kolme kvaliteedinäitajat – kütusesäästlikus, väline veeremismüra ja märghaardumine mida on selgitatud Euroopa rehvimärgistuse piktogrammidel. Need väikesed joonised peavad ka uute rehvide müügikohas rehvidega alati kaasas olema.

Kütusesäästlikkus – 7 klassi: A (enim säästlik) – G (vähim säästlik)

Üheks mootorsõiduki kütusesäästlikkust enim mõjutavaks teguriks on rehvi veeretakistus. Mida suurem on rehvi deformatsioon, seda rohkem kütust auto tarbib. Teisisõnu, väiksem veeretakistus tähendab väiksemat kütusekulu ning seeläbi soodsamat hinda juhile ja väiksemaid õhku paisatavaid emissioone, sh CO2.

Väline veeremismüra

Liiklusmüra on oluline keskkonnaprobleem. Välise veeremismüra tasemed on jagatud kolme kategooriasse ning seda mõõdetakse detsibellides (dB). Mürapiktogramm näitab kategooriaid, piktogrammi kõrval olev must nool tähistab müra taset absoluutväärtusena.

Märghaardumine – 7 klassi: A (parim märghaardumine) – G (halvim märghaardumine)

Märghaardumine näitab rehvi pidurdusvõimet märjal teepinnal. Mõju võib sõidukist ja sõidutingimustest sõltuvalt olla erinev, kuid täispidurdamise korral võib G- ja A-klassi rehvide pidurdusmaa erinevuseks olla kuni 30% ehk tavalise sõiduauto puhul koguni 18 meetrit. Näitlikustamiseks – 18 meetrit on tegelikult ligi 4 autopikkust, mis võib päästa kokkupõrkest või säästa lausa elu.

*Allikas: Euroopa Komisjoni mõju hindamine SEK (2008) 2860.